El SAP-UGT de Catalunya revalida els resultats i torna a ser el sindicat majoritari en les eleccions sindicals del cos de Mossos d’Esquadra

mossosEl nostre sindicat obté de nou la majoria al Consell de la Policia, òrgan de representació dels membres del CME, on tindrà sis consellers de l’Escala Bàsica

Finalitzat a data d’ahir l’escrutini, i resoltes les incidències electorals per part de la Mesa Electoral Central, de les eleccions sindicals celebrades el dilluns 27, el SAP-UGT de Catalunya ha tornat a aconseguir el suport majoritari dels membres del Cos de Mossos d’Esquadra.

Amb una participació del 55,77% a l’Escala Bàsica (8.770 agents), el Sindicat Autònom de Policia ha aconseguit revalidar per tercer cop la seva majoria al Consell de la Policia, amb l’ obtenció de sis representants. A aquests Consellers a l’Escala Bàsica (agents i caporals), s’han de sumar el Conseller obtingut pel SEIME (que representa als sergents i sotsinspectors), els dos obtinguts pel SICME (que representa a inspectors, intendents i comissaris) i l’obtingut per AFITCME
(facultatius i tècnics). Tots plegats sumen 10 Consellers dels 16 representants de la part social en el Consell de la Policia.

D’altra banda, la coalició electoral denominada “Trisindical” -composta per els sindicats CAT-ME, SME i SPC- han obtingut 5 representants, exclusivament a l’escala bàsica, que es repartiran entre les tres organitzacions. El sindicat USPAC, ha obtingut un representant a l’Escala Bàsica.

La nostra organització vol manifestar el seu agraïment als mossos i mosses que novament han dipositat la seva confiança en el seu sindicat, especialment després d’un període tan dur per al nostre col·lectiu professional com el sofert aquests darrers quatre anys.

Aquest mandat s’ha caracteritzat per la confrontació constant amb l’Administració de la Generalitat per les contínues i injustes retallades econòmiques i en drets laborals al nostre col·lectiu policial, així com pel poc marge de negociació en les relacions laborals amb el Departament d’Interior a causa de la situació socioeconòmica del país i el canvi continu d’interlocutors polítics i gestors en la Conselleria.

El Sindicat Autònom de Policia afronta els propers anys amb energia renovada i amb el convenciment que, amb aquest suport dels mossos i les mosses, podrem assolir amb èxit el repte de reconquerir les condicions laborals i retributives perdudes per l’aplicació de les retallades al nostre col·lectiu professional.