El SAP-UGT demana a les autoritats polítiques que deixin d’instrumentalitzar la tasca policial per no posar en risc ni els agents ni la ciutadania

mossosEl sindicat majoritari del CME demana una reforma de la legislació de coordinació policial

Davant la polèmica succitada arran de les informacions publicades als mitjans de comunicació en què el CME denuncia que la Policia Nacional hauria posat en risc una operació contra una cèdul·la gihadista a Catalunya, el SAP-UGT de Catalunya, sindicat majoritari al Cos dels Mossos d’Esquadra, vol exigir a les diferents autoritats polítiques implicades que deixin de fer-se retrets i treballin per la veritable coordinació dels cossos policials, en beneficis del propi treball policial i del seu fí últim: la seguretat de la ciutadania.

El SAP-UGT de Catalunya demana que es faci un veritable esforç per reformar la legislació de coordinació policial, promulgada als anys 80, a fi i a efecte d’incorporar noves necessitats, com la lluita contra el gihadisme, i al paper de policia integral del CME. Aquesta coordinació sobre el paper no ho és tant a la pràctica. A tall d’exemple, la Junta de Seguretat, l’òrgan destinat a la coordinació interpolicial a Catalunya, no es reuneix des de l’any 2009.

Així mateix, el SAP-UGT demana de nou respecte per als cossos policials i torna a exigir als polítics que no els instrumentalitzin amb l’objectiu de treure rèdit polític. La coordinació i el fluxe d’informació entre cossos policials necessita de la màxima lleialtat institucional.

En aquest sentit volem destacar que la darrera operació gihadista és un clar exemple del nivell d’eficiència i professionalitat del cos i demana que els seus agents siguin tractats amb el mateix respecte que els agents del CME mantenen amb la resta de companys de cossos policials.