El SAP-UGT demana que s’agiliti el procés d’estudi i dotació d’armes no letals en el cos de Mossos d’Esquadra

mossosUna actuació a Ciutat Vella finalitza amb un agent agredit amb una arma improvisada

El passat dissabte, 13 de juny, diversos efectius del Cos de Mossos d’Esquadra i de la Guàrdia Urbana de Barcelona van dur a terme a Ciutat Vella la reducció d’un individu que mostraba un alt grau d’agressivitat. En aquesta actuació policial hi van intervenir diversos policies que van patir l’agressió d’aquesta persona mentre intentaven garantir la Seguretat de la resta de ciutadans, ja que l’individu –que finalment va ser detingut- amenaçava els policies i els vianants amb una ampolla de vidre trencada, que feia serveir com arma blanca improvisada, i va generar una greu situación de perill i inseguretat.

En el transcurs d’aquesta intervenció, diversos policies van resultar agredits i ferits. Un d’ells va patir ferides lleus en el tórax, efectuades amb aquesta arma blanca improvisada. Ferides que podrien haver estat de consideració si l’agent en qüestió no hagués dut l’armilla interior de dotació que es facilita als membres del CME.

És per això que el SAP-UGT de Catalunya, vol fer constar que les nombroses actuacions d’aquest tipus a les quals, malauradament, els cossos policials han d’enfrontar-se cada cop més habitualment,fan palès que la nostra demanda sindical de dotar tots els agents del CME amb armilla antibales i antipunxades és una necessitat vital per als membres del CME. En aquest sentit, des de la nostra organitzacióinstem que s’agiliti el lliurament d’quest material d’autoprotecció als companys i les companyes que encara no l’han rebut.

Així mateix, cal agilitar el procés d’estudi i dotació d’armes no letals als membres del cos de Mossos d’ Esquadra ( les denominades “pistoles elèctriques TASER” i els esprais “de pebre”), ja que en una situació com la descrita anteriorment, aquest seria el mitjà tècnic més adequat, d’una banda per garantir la integritat física i la seguretat dels ciutadans i les ciutadanes, i per l’altra, la dels policies en situacions de greu violència com la descrita. I també perquè entenem que es podria efectuar la detenció de persones que mostren un alt grau d’agressivitat minimitzant la contundència de l’actuació i la força que cal aplicar, dotant les actuacions policials com aquesta d’un major nivel de seguretat jurídica i personal.

Val a dir que cal que aquest procés es faci amb la participació i supervisió tècnica dels representants sindicals del nostre col•lectiu professional, ja que els membres del cos seran els destinataris finals d’aquesta eina policial i qui n’assumiran la responsabilitat de la seva utilització com a actors operatius de la seguretat ciutadana.

Finalment, des del SAP-UGT de Catalunya remarquem que diverses policies locals i cossos de vigilants municipals fan servir aquestes eines en diversos municipis de Catalunya des de fa anys, motiu pel qual el Sindicat Autònom de Policia ha reclamat històricament la dotació d’ aquest material també per a la policia integral del nostre pais.