El SAP-UGT exigeix al departament d’interior que doti els Mossos d’Esquadra amb la roba adequada per treballar en zones de fred extrem

mossos
El SAP-UGT, sindicat majoritari del Cos dels Mossos d’Esquadra, torna a reclamar la necessitat de dotar els i les agents amb la roba i el calçat tèrmics adequats per fer front a la climatologia i orografia adversa que es pateix a les zones més extremes del territori on la policia catalana dóna cobertura, com el Pirineu Occidental, Solsonès, Ponent, Ripollès i Berguedà. El nostre sindicat ha reclamat aquesta necessitat en els darres anys, però cada any Interior deixa els i les agents destinats a aquestes zones a l’intempèrie, patint les extremes condicions meteorològiques d’aigua, neu i vent a temperatures gèlides.

Tal com ja hem reclamat en nombroses ocasions, és urgent que els i les agents del CME puguin afrontar aquest hivern amb la vestimenta adequada. Quan les condicions meteorològiques es tornen adverses augmetn els incidents i ELS accidents, i, per tant, és quan els Mossos tenen més requeriments. Des del SAP-UGT recordem que l’exposició a condicions climàtiques extremes representa un risc per la salut i seguretat dels treballadors i les treballadores del CME.

El SAP-UGT insta al Departament d’Interior a recuperar el resultat de l’estudi i la prova de vestuari que es va realitzar l’any 2012 per aquesta finalitat i s’agiliti la dotació de roba adequada (samarretes tèrmiques, pantalons, botes, etc.) a tots els professionals afectats de manera immediata perquè puguin començar la temporada amb l’equipació òptima i desitjable.