El SAP-UGT reclama que els mossos de Barcelona ciutat tinguin un districte fix com a destinació

Mosso

El sindicat inicia una campanya per reivindicar alternatives a un model caducat, que genera greuges comparatius i inestabilitat laboral

Des de l’inici del desplegament del Cos de Mossos d’Esquadra a la Regió Metropolitana de Barcelona, el Departament d’Interior va apostar perquè aquesta fos una destinació única i no dividida en destinacions per districtes, com altres cossos policials.

Des del SAP-UGT, sindicat majoritari al Cos dels Mossos d’Esquadra, entenem que aquest model de ‘destinació única’ imposat des del 2005 ja ha caducat i que genera greuges comparatius i inestabilitat laboral. Des del nostre sindicat considerem que ha arribat el moment de canviar els criteris de destinacions a les comissaries o a serveis regionals per als efectius de les Unitats de Seguretat Ciutadana o de les Unitats d’Investigació, tant bàsiques com regionals, de la Regió Policial Metropolitana de Barcelona.

Creiem que aquest canvi és necessari perquè l’actual organització de la Regió Metropolitana general en el col·lectiu dels Mossos d’Esquadra un sentiment d’insatisfacció. Al volum de feina i a la perillositat que comporta la feina policial a una gran ciutat com Barcelona, hem de sumar la precarietat que comporta la possibilitat d’un canvi sobtat d’un districte a un altre, amb els consegüent trasbals laboral i de mobilitat.

Per aquesta raó, la nostra organització sindical ha iniciat avui una campanya d’informació i sensibilització, i com a primer pas ha penjat diverses pancartes a diferentes punts claus de Barcelona perquè la ciutadania barcelonina sigui conscient de la precarietat amb què treballen els policies de la seva ciutat. Aquest matí s’han penjat pancartes a la Ronda de Dalt (amb Via Júlia), Ronda Litoral i Via Laietana. Properament la campanya s’estendrà a les comissaries de Mossos d’Esquadra de Barcelona.

La solució que planteja el SAP-UGT passa per estructurar la Regió Metropolitana de Barcelona amb la de tretze destinacions fixes, les quals correspondrien a les deu comissaries actuals, més les destinacions regionals de l’Àrea Regional de Transports Urbans (ARTU), l’Àrea Regional de Serveis Estàtics i Trasllats (ARSET) i la de l’Àrea Regional d’Instrucció, Atestats i Custòdia (ARIAC).