El sector de la construcció de la provincia de Barcelona es mobilitza per reivindicar un conveni just i necessari

construccion1S’acorda en assemblea una primera concentració el proper 14 de març i no es desestima la possibilitat d’una vaga a finals d’abril

Els delegats i les delegades de la UGT i CCOO del sector de la construcció de Barcelona han acordat avui en assemblea iniciar un calendari de mobilitzacions per reivindicar la signatura del conveni de la construcció de Barcelona. La primera de les accions tindrà lloc el proper 14 de març, amb una concentració a les 11 hores en la confluència de Passeig de Gràcia amb la Gran Via de les Corts Catalanes.

Els treballadors i les treballadores de la construcció de la província de Barcelona no tenen conveni, ja que ha estat del tot impossible arribar a una acord per traslladar el text del V Conveni General de la Construcció, que sí se signà a Madrid i que vincula totes les empreses de la construcció de l’Estat.

La patronal utilitza la reforma laboral que els ha facilitat el govern per reduir a la mínima expressió el Conveni Col·lectiu i arrabassar els drets dels treballadors i les treballadores de la construcció de la província de Barcelona. Pretenen tornar a la desregulació total el sector, modificant la joranda, els horaris i els salaris com ells vulguin.

En l’assemblea d’aquest matí, la MCA-UGT i CCOO han decidit no signar l’aplicació de la reforma en un conveni de sector i reclamar un conveni de referència que posi ordre en les relacions laborals. Un conveni just i necessaris, com els que sí han signat les patronals de Girona, Tarragona i Lleida.

A banda de la concentració del proper 14 de març, ambdós sindicats no desestimen la convocatòria d’una vaga a finals d’abril si la patronal no canvia la seva actitud.