El Sector de la Discapacitat tem un possible augment de contagis de la Covid-19 a les llars i residències de persones amb discapacitat de Catalunya

L’equip de Serveis d’Atenció a Persones amb Discapacitat de la UGT de Catalunya ha elaborat un informe de dades d’afectació a les persones amb discapacitat en llars i residències de persones amb discapacitat de Catalunya, des de l’aplicació de les mesures de prevenció i protecció de la infecció per Covid-19.

S’han recollit dades de 36 entitats d’arreu de Catalunya, una mostrat total sobre 52 serveis entre residències (28) i llars-residència (24). Tot i que no hi ha dades de tots els centres, el nostre equip ha detectat un total de 83 usuaris i usàries afectats a les llars i 120 a les rèsidències, i 50 persones del personal d’atenció afectades a les llars i 97 a les residències. La immensa majoria d’ells i elles sense prova diagnòstica de test, encara que sabem que l’afectació real segurament és bastant superior.
L’equip de Serveis d’atenció a Persones amb disCapacitat de la UGT de Catalunya tem que el nombre de contagis segueixi creixent i exigeix la protecció dels treballadors com a mesura de protecció dels usuaris i les usuàries d’aquests serveis. Reclamen que no se’ls continuïi invisibilitzant i que s’endureixin les sancions per incompliments.