El sector de Lleure Educatiu inicia demà les mobilitzacions pel bloqueig del conveni amb aturades de 15 minuts als centres

lleureLa UGT i CCOO de Catalunya han convocat a partir de demà mobilitzacions al sector del lleure educatiu i sociocultural, davant el bloqueig del conveni col·lectiu per part de les patronals des de l’any 2011. El conveni afecta entre 25.000 i 30.000 professionals a Catalunya –depenent del moment de l’any- de menjadors escolars, acollida matinal i de tarda, activitats extraescolars, punts d’informació juvenil, ludoteques, casals i centres cívics, cases de colònies, escoles de natura, etc.

Demà dijous, 6 de febrer, s’ha convocat una aturada de 15 minuts als centres. Les aturades es duran a terme depenent de la jornada contractada i independentment de la categoria professional del treballador o treballadora, en les següents franges horàries:

• Contractes que abastin entre les 7.30 i les 9.30 del matí: l’aturada es realitzarà de les 8.15 a les 8.30 hores.
  • Contractes que abastin entre les 9.30 i les 12.30 del matí: l’aturada es realitzarà de les 11.15 a les 11.30 hores.
  • Contractes que abastin entre les 12.30 i les 15.00 de la tarda: l’aturada es realitzarà de les 13.15 a les 13.30 hores.
  • Contractes que abastin entre les 15.00 i les 18.00 de la tarda: l’aturada es realitzarà de les 17.15 a les 17.30 hores.
  • Contractes que abastin entre les 18.00 i les 20.00 de la tarda l’aturada es realitzarà de les 18.15 a les 18.30 hores.
  • En els contractes que se solapin dos o més de les franges establertes, l’aturada es realitzarà durant la franja que ocupi més jornada.

A les 12 hores, la responsable del sector del Lleure de la UGT de Catalunya, Norma Ràfols, atendrà els mitjans de comunicació a la porta del CEIP Bac de Roda de Barcelona (c. de Huelva, 33), on els monitors del menjador escolar faran aturada i sortiran al carrer a les 12.30 hores.

Les aturades parcials de 15 minuts també s’han convocat el dia 13 de febrer. El dia 20 de febrer s’ha convocat una concentració a la tarda a la Plaça de Sant Jaume. I si la patronal continua amb la seva actitud immobilista, el 6 de març es farà una vaga general del sector.

La darrera proposta de les patronals del lleure inclou quatre anys de congelació salarial i perdre l’IPC català com a element de referència per l’actualització anual dels salaris. Aquestes propostes són inacceptables per als treballadors i les treballadores del sector, que ja han patit una pèrdua de poder adquisitiu aproximada d’un 8% des del 2011.