El sector de neteja d’edificis reivindica un conveni amb salari mínim de mil euros

neteja-edificis.jpg
La UGT de Catalunya organitza una assemblea informativa per a treballadors i treballadores el proper 3 de març a Cotxeres de Sants

Ahir va tenir lloc la segona reunió de negociació del conveni autònomic de neteja d’edificis i locals, en la qual la patronal no va aportar cap resposta a les propostes presentades anteriorment per la UGT de Catalunya i CCOO. La plataforma negociadora dels sindicats per al conveni dels propers dos anys (gener 2010 – desembre 2011) inclou tres reivindicacions principals: salari mínim de 1.000 euros, equiparació salarial de les quatre províncies en dos anys (els salaris més baixos es troben a Lleida) i reducció de la jornada laboral, passant de les 40 hores setmanals actuals a 39 hores el 2010 i, finalment, a 38 l’any 2011.

La patronal s’ha compromès a portar la seva plataforma negociadora en la propera reunió, que tindrà lloc el dia 1 de març.

D’altra banda, la UGT de Catalunya ha convocat una assemblea informativa de treballadors i treballadores del sector el proper dimecres, 3 de març, a les 11 hores, a Cotxeres de Sants.

El conveni autonòmic de neteja d’edificis i locals afecta unes 3.000 empreses i 70.000 treballadors i treballadores a Catalunya.{mxc}