El sector del metall de Barcelona es mobilitza per exigir el desbloqueig de la negociació del conveni sectorial

metallDilluns, 13 de juny, concentració de delegats i delegades del sector del metall pel desbloqueig de la negociació del conveni

Davant la situació d’estancament de les negociacions del conveni del metall de Barcelona per l’actitud de bloqueig de la patronal UPM, CCOO d’Indústria i la federació de l’MCA-UGT de Catalunya han acordat iniciar un procés de mobilització que acompanyarà la mesa de negociació per exigir a la patronal un canvi d’actitud que permeti avançar en la consecució d’un conveni en consonància amb el context econòmic i industrial actual en els sectors metal·lúrgics.

Aquest procés de mobilització s’obrirà el proper dilluns, 13 de juny, amb una concentració conjunta de delegats i delegades del sector del metall de la província, a les 12 hores, davant la seu de la patronal UPM, a Foment del Treball, en la qual reivindicaran el desbloqueig de la negociació. Prèviament a la concentració, els delegats i delegades participaran en una assemblea informativa a les seus respectives de CCOO i de la UGT.

CCOO i UGT denuncien la posició inamovible de la patronal, que pretén que els treballadors del sector treballin més per menys diners, a més d’incrementar desproporcionadament la flexibilitat i  eliminar les millores del conveni en matèria de permisos retribuïts. Per als sindicats, en un moment en què els indicadors macroeconòmics sectorials són clarament positius, cal que el conveni faci un salt qualitatiu i traslladi aquesta millora a les condicions del treball dels metal·lúrgics i metal·lúrgiques de la província.

El secretari general de CCOO d’Indústria de Catalunya, Javier Pacheco, i el secretari de general de l’MCA-UGT de Catalunya, José García, atendran als mitjans de comunicació a les 12 hores, a l’inici de la concentració davant la seu de la patronal.

Concentració conjunta de delegats i delegades del sector del metall

DIA: dilluns, 13 de juny de 2016

HORA: 12 hores, abans de la concentració s’atendran als mitjans de comunicació

LLOC: a la seu de la patronal UPM, a Foment del Treball (plaça d’Antoni Maura).