El sector del transport sanitari de Catalunya arriba divendres als 50 dies de vaga indefinida

Aquest divendres farà 50 dies que el sector del transport sanitari de Catalunya va iniciar la vaga indefinida. Ens sembla incomprensible que el Govern no sigui capaç de seure a negociar i que no apliqui mesures correctores per evitar l’abús a què les empreses privades sotmeten les plantilles.
Denunciem que l’administració de Salut (CatSalut) és perfectament coneixedora de les condicions laborals lamentables amb què han de treballar els i les professionals del transport sanitari, que durant la pandèmia ha viscut situacions de sobreesforç assistencial, jornades inacabables, manca d’equips de protecció individual i absència de proves PCR.

El nostre sindicat no deixarà de reivindicar que, tal com detalla la Resolució 940/XII del Parlament de Catalunya sobre la situació sanitària 255-00015/12 (punt 39 b) es pugui establir un calendari per als propers anys amb la finalitat d’elaborar un pla per equiparar progressivament les condicions laborals del personal del transport sanitari a les del personal del Sistema d’Emergències Mèdiques. També exigim la retirada dels expedients disciplinaris i les respectives sancions aplicades per part de les empreses privades durant el període de vaga.

El proper dijous, 26 de novembre, a partir de les 10.30 hores, tindrà lloc una concentració del personal del transport sanitari per exigir una taula de negociació que permeti aconseguir un acord.