El sector elèctric es mobilitza per exigir més inversions, més estabilitat en l’ocupació i més seguretat

torre-electricaLa UGT i CCOO han convocat demà dijous una concentració de delegats i delegades de les empreses principals i contractistes

La Federació del Metall, Construcció i Afins (MCA) de la UGT de Catalunya i  la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya han convocat demà dijous, 10 de maig, una concentració de delegats i delegades de les empreses principals i contractistes del sector elèctric per exigir més inversions, més estabilitat en l’ocupació i més seguretat, com a elements fonamentals per garantir la qualitat d’un servei que és fonamental, tant per a les indústries com per a la ciutadania. La concentració es farà a partir de les 10 hores davant la seu principal d’Endesa a Barcelona (Avinguda del Paral·lel, 51).

La UGT i CCOO de Catalunya exigeixen a les empreses principals que es facin les inversions necessàries per a la renovació, millora i manteniment de la xarxa elèctrica catalana per garantir la qualitat del servei, i insten l’Administració a vetllar per assegurar aquestes inversions.

A més a més, rebutgen l’estratègia interessada de les empreses contractistes d’abaratir costos a qualsevol preu, sempre a costa dels treballadors, que veuen precaritzades les seves condicions laborals. Alhora que retallen plantilles, es fan jornades excessivament llargues i hores extraordinàries, una situació que els sindicats ja fa temps que denuncien, d’una banda, perquè és un contrasentit i, de l’altra, perquè es posa en risc la seguretat dels treballadors i treballadores, que allarguen la jornada més del que haurien i això provoca un increment de la sinistralitat en el sector, ja que no sempre compten amb les mesures preventives i de seguretat adequades.