El sector sociosanitari concertat català signa el seu primer conveni col·lectiu propi

gent-granEl sector sociosanitari concertat català ha signat el seu primer conveni col·lectiu propi, gràcies a l’acord assolit entre les patronals i els sindicats UGT i CCOO de Catalunya. Aquest conveni reflecteix el contingut de l’extint VIIè conveni de la Xarxa Hospitalària d’Utilització Pública (adaptan-lo a la legislacio vigent), sobre la base de la proposta que va fer l’autoritat laboral en la mediació in extremis del passat 12 de juny, i que van ser recolzada majoritàriament pels treballadors i treballadores dels centres concertats sociosanitaris.

Aquesta proposta ja preveia una reducció del 5% del sou per a tot el sector, però aquesta no s’incloïa en les taules salarials, i garantia el 100% de la paga extra. Respecte a la jornada i després del decret central d’ampliació, fixava en 1.562 hores el torn de nit -la proposta de la patronal era de 1.627 inicialment- i en 1.668 les de dia -de 1.688 en el document inicial de la patronal.

I Conveni Sociosanitari de Catalunya.