El servei de neteja de Kluh Linaer a les comarques gironines farà vaga i concentracions dilluns com a protesta pels impagaments

Els treballadors i les treballadores del servei de neteja dels parcs de Bombers i de les comissaries dels Mossos d’Esquadra de Girona i de la residència per a la gent gran Puig d’en Roca faran dilluns vaga pels impagaments de l’empresa Kluh Linaer ies concentaran davant de la comissaria dels Mossos d’Esquadra prop de l’Espai Santa Caterina de Girona a les 10 hores i davant de la Residència Puig d’en Roca a les 12 hores.
És dona la circumstància que l’empresa Multianau, que ha subrogat el personal de Kluh Linaer en el servei de neteja de comissaries i parcs de bombers, està intentant fer signar un document al personal subrogat conforme no la fa responsable de cap deute que pogués  tenir l’empresa sortint. Els sindicats entenem que existeix responsabilitat subsidiària tant de l’empresa entrant com de l’administració concessionària del servei, per això dilluns farem visible la nostra protesta al carrer.
En el cas de la residència Puig d’en Roca, a Girona, la plantilla no ha cobrat ni el sou de març ni la paga extraordinària que havia d’haver-se abonat entre el 15 i el 31 de març. Per aquesta raó, es tornen a convocar aturades que començaran dilluns, 10 d’abril, i continuaran cada dilluns fins que l’empresa pagui aquestes quantitats.
A més, en el dia d’ahir es va produir un acte de mediació per tal de tractar els serveis mínims. Els sindicats vàrem expressar la nostra oposició a l’existència de serveis mínims atès que les aturades convocades són d’un dia a la setmana i que haurien de rebre el mateix tractament que tenen els festius (quan hi ha festiu, no hi ha neteja) i no passa res.
Malgrat això el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha dictat uns serveis mínims que els sindicats convocants de la vaga valorem molt negativament: en el cas de la residència, d’un terç de la plantilla; i en el cas de les comissaries, s’hauran de netejar les cel·les cada cop que en surtin detinguts.