El sindicat de la Policia Local de la UGT de Catalunya exigeix una solució política

Davant la imminència de la convocatòria de la Generalitat de Catalunya del dia 1 d’Octubre, suspesa posteriorment pel Tribunal Constitucional, el Sindicat de la Policia Local de la UGT de Catalunya vol fer les consideracions següents:
1. Ara més que mai volem reiterar el compromís de les policies locals de Catalunya amb la defensa dels drets dels ciutadans i les ciutadanes dels nostres pobles i ciutats i amb les institucions.
2. Volem destacar una vegada més la professionalitat, imparcialitat i neutralitat de les nostres policies locals, que aquests darrers dies treballen sotmesos a una gran pressió social, política i mediàtica.
3. Les policies locals de Catalunya han actuat i continuaran actuant en tot moment amb un escrupolós respecte a la legalitat.
4. Volem denunciar la voluntat d’uns i d’altres d’instrumentalitzar políticament els cossos i forces de seguretat, en especial les policies locals, en un conflicte que és sobretot de caire polític.
5. És imprescindible i urgent trobar una solució política al conflicte obert amb motiu de la convocatòria de l’1 d’Octubre. Tal com hem fet en repetides ocasions aquests darrers dies, el Sindicat de la Policia Local de la UGT de Catalunya exigim als governs de Catalunya i Espanya a asseure’s per resoldre la problemàtica que ells mateixos han creat.