El Sindicat d’Infermeria de la UGT de Catalunya considera insuficient el Reial Decret de prescripció infermera

Dilluns es va publicar al BOE el Reial Decret de prescripció infermera, que regula la dispensació de medicaments per part d’infermers i infermeres. A partir d’ara, aquests professionals podran receptar medicaments amb el requisit de tenir una experiència professional mínima d’un any o d’haver superat un curs d’adaptació que l’administració haurà d’oferir de manera gratuïta.

El Sindicat d’Infermeria de la UGT de Catalunya valora positivament aquest decret que dona resposta a una reclamació històrica d’infermers i infermeres, ja que suposa el seu reconeixement professional i els ofereix seguretat jurídica en una competència que, de fet, venen realitzant des de fa anys.

Tanmateix, el decret de prescripció infermera ens sembla insuficient, ja que considerem que el personal d’infermeria hauria d’haver estat inclòs a l’article 79 de la llei del medicament, com d’altres professionals sanitaris (podòlegs i odontòlegs) que sí tenen absoluta autonomia per a la prescripció de medicaments amb la mateixa formació en farmacologia que infermers i infermeres.

A més, considerem totalment il·lògic que els professionals de la infermeria no puguin prescriure medicació que qualsevol usuari pot comprar a la farmàcia sense recepta mèdica.

Des del Sindicat d’Infermeria de la UGT de Catalunya, com a sindicat majoritari a nivell estatal i català, exigim participar en el desenvolupament dels protocols i les guies de pràctica clínica i assistencial que, segons el reial decret, han d’aprovar les Comunitats Autònomes en un termini de dos anys.