SOCEls reclamava un mes de pèrdua de la prestació concedida al seu dia i ja consumida

La UGT de Catalunya celebra que el Servei d’Ocupació de Catalunya hagi arxivat finalment les sancions contra milers d’aturats per infraccions comeses fa un any i mig quan cobraven la prestació per desocupació .

L’Administració acusava aquests 10.000 aturats i aturades de “no haver renovat la demanda d’atur”, i els sancionava amb un mes de pèrdua de la prestació concedida al seu dia i ja consumida. El SOC havia sancionat els treballadors que no van segellar la renovació d’atur en una ocasió, quan això no era cap delicte.

Arran de la denúncia feta per la UGT de Catalunya sobre aquest cas, el Síndic de Greuges va dictar una resolució en què s’instava el SOC a arxivar i deixar sense efecte aquests procediments. Així mateix, el Ple de Parlament va aprovar una moció (Moció 181/X del Parlament de Catalunya) en el mateix sentit.

Des del nostre sindicat ens felicitem per l’arxivament d’aquestes sancions i esperem que no es torni a produir una mala gestió de l’administració  que recaigui en els aturats.

El Síndic de Greuges dóna la raó a la queixa de la UGT de Catalunya i demana al SOC que arxivi les sancions contra aturats

Un comentari a “El SOC arxiva les sancions contra milers d’aturats, arran de la denúncia de la UGT

1. Felicidades a las personas q les a tocado q se lo archiven. yo estoy cobrando 426e de ayuda ,tenia que sellar el 2/3/2015 y me equivoque de dia y fui el.5/3/2015 .lo que me ocasiono la sanción y el mes siguiente cobre 14.20e.,ya estas fastidiado y en cima mas