El SOC només pot oferir cursos de formació al 7% dels aturats catalans

realitat-sp
L’any 2009 la Generalitat va gastar 6 vegades més en bonificacions a empresaris que en formació per a l’ocupació

En un moment en què els governs de l’Estat i de la Generalitat han decidit desviar l’atenció pública sobre el problema de l’atur i dirigir-la cap als propis aturats i aturades, criminalitzant-los amb mesures sancionadores, la UGT de Catalunya oferirà demà una roda de premsa per denunciar el veritable drama de l’atur: les mancances dels serveis públics d’ocupació.

File Icon Informe: “La realitat dels serveis públics d’ocupació”

Mentre l’administració intenta convèncer l’opinió pública que les persones aturades no es volen formar, la realitat és una altra: si tots els aturats vulguessin seguir cursos de formació, els serveis d’ocupació no donarien a l’abast ni de lluny. Entre els propers mesos de setembre i desembre el Servei d’Ocupació de Catalunya només ofertarà 40.000 places de formació ocupacional, mentre que al nostre país hi ha més de mig milió de persones aturades. És a dir, que només el 7% dels aturats i aturades catalans podran formar-se.

Des del nostre sindicat considerem que, en lloc de penalitzar les persones aturades, l’administració hauria de centrar els esforços en millorar els serveis públics d’ocupació (manca de recursos, manca de professionals, problemes quantitatius i qualitatius de l’oferta de formació). Tanmateix, l’any passat la Generalitat va gastar sis vegades més en bonificacions i incentius a empresaris que en formació professional per a l’ocupació.