El suprem dóna la raó a la UGT i declara nul·la la reducció del 5% de la paga extra de 2012 als treballadors del CIRE

leyAquesta sentència, que també en declara il·legal la supressió de la part meritada, estableix doctrina a favor de les demandes plantejades per a 30.000 treballadors públics afectats

El Tribunal Suprem declara nul·la la supressió de la part meritada de la paga extra del 2012, i reitera la il•legalitat de la posterior aplicació de la reducció 5% continguda en l’acord de govern, dels treballadors de l’empresa pública Centre d’Iniciatives per a la Reinserció (CIRE), depenent del Departament de Justícia, que ocupa més d’un centenar de treballadors i treballadores. Aquesta sentència ratifica la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i dóna la raó als serveis jurídics de la FSP-UGT de Catalunya.

Amb aquesta sentència, els tribunals –en totes les seves instàncies- ratifiquen l’argumentació dels nostres serveis jurídics, que mantenen la il•legalitat de la retallada del 5% efectuada per la Generalitat. Així mateix, aquesta sentència estableix doctrina a favor de la resta de demandes plantejades per la UGT de Catalunya en aquest sentit: 9 conflictes col•lectius d’empreses públiques i un altre per a la totalitat del personal laboral de la Generalitat de Catalunya; en total, uns 30.000 treballadors públics afectats.

Aquesta sentència reconeix la il•legalitat d’aquesta mesura i ratifica l’exigència plantejada a les meses de negociació per part del nostre sindicat perquè el govern derogui l’acord que suposa la reducció del 5% de la paga extra.