El Tribunal Suprem dona la raó a la UGT i ratifica la sentència del TSJC i condemna per vulneració del dret fonamental a la vaga a l’empresa que va fixar serveis mínims abusius

El Tribunal Suprem ha dictat sentència 174/2021 de 9 de febrer en la que confirma la sentència del TSJC en la que es va condemnar IRVIA, MANTENIMIENTO FERROVIARIO, SA per vulnerar el dret fonamental a la vaga per la confecció i fixació de serveis mínims abusius. El Tribunal Suprem estableix que l’empresa no pot fixar unilateralment serveis mínims, ni sense l’autorització administrativa corresponent i que el caràcter abusiu de la decisió empresarial comprèn els diferents aspectes jurídics que poden incidir en aquesta qualificació y entre ells, el de determinar si aquesta actuació suposa el legítim i adequat exercici empresarial d’organització de l’activitat laboral davant la convocatòria de vaga o si, pel contrari, es tracta d’una extralimitació. En aquest sentit, el TS afirma que els serveis mínims fixats són abusius per ser fixats  unilateralment i sense autorització administrativa, per molt que la seva activitat pugui estar vinculada a la prestació de serveis públics de caràcter essencial. Afegeix, a més, que fins i tot en el  hipotètic cas que es tractés de serveis de seguretat i manteniment de les instal·lacions i maquinària durant la vaga no es pot designar els treballadors que han de prestar els esmentats serveis mínims sense la negociació amb el comitè de vaga. Derivat de la declaració de la vulneració del dret a la vaga, imposa a l’empresa una indemnització per danys morals de 6.001 €.

Sentència clicant aquí

Gabinet Jurídic de la UGT de Catalunya