El TSJC desestima la demanda de la UGT contra la retallada salarial del 5% en la concertada

aula-amplio2

El nostre sindicat, que recorrerà la sentència, lamenta que el professorat de l’ensenyament concertat només s’equipari amb el de la pública quan es tracta de retallades

Exigim a la Generalitat que compleixi la Llei d’Educació de Catalunya quant a l’homologació de les condicions salarials i laborals dels treballadors de l’ensenyament concertat

El passat dilluns va sortir la sentència relativa al conflicte col·lectiu interposat per la Federació d’Ensenyament de la UGT de Catalunya contra la retallada salarial del 5% a l’ensenyament concertat. En ella, la Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya desestima la nostra demanda i eximeix el Departament d’Educació i les patronals de l’escola concertada de fer-se càrrec del deute pendent i d’actualitzar els salaris segons les taules salarials signades.

Des del nostre sindicat considerem summament injusta aquesta sentència. Els treballadors i treballadores dels centres privats concertats continuen tenint la consideració de servei públic equiparable al funcionariat únicament i exclusivament quan es tracta de retallar el sou, ja que les seves condicions laborals continuen sent molt pitjors que les dels professionals de l’ensenyament públic. Els serveis jurídics del nostre sindicat treballen ja en un recurs que presentarem el més aviat possible.

FETE – UGT de Catalunya denuncia que l’actual Govern de la Generalitat, com ho va fer l’anterior, incompleix de manera flagrant els terminis marcats a la Llei d’Educació de Catalunya de cara a l’homologació de les condicions salarials i laborals dels treballadors i les treballadores de l’ensenyament concertat. Si en una taula rodona prèvia a les eleccions l’actual consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, retreia al Govern sortint que no hagués complert amb els terminis, resulta del tot inacceptable que ara sigui el seu Govern qui ho faci. No podem entendre que un Govern incompleixi la llei.

Els treballadors i les treballadores de la concertada, que atenen prop del 40% de la població escolar de Catalunya, estan cansats de mentides i promeses incomplertes, i exigeixen al Departament d’Ensenyament que posi damunt la taula immediatament un calendari d’homologació de les seves condicions salarials i laborals que compleixi amb els terminis de la Llei d’Educació de Catalunya.