El TSJC obliga la Generalitat a crear places fixes discontínues per als Ajudants d’Ofici Forestals contractats durant l’estiu

incendioEl Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha donat la raó a la UGT de Catalunya en la demanda de conflicte col·lectiu contra el Departament d’Interior i ha sentenciat que els Ajudants d’Ofici Forestals que estan contractats en frau de llei han de passar a ser indefinits no fixes de plantilla.

El text és clar: “Estimar la demanda de conflicte col·lectiu dels treballadors contractats per la Generalitat de Catalunya com a Ajudants d’Ofici Forestals i declarar que la relació laboral existent entre les parts és de caràcter indefinit discontínua en les circumstàncies referides mentre no accedeixin a la condició de fixes discontinus.”

La sentència afecta tot el personal laboral del Departament d’Interior que ha estat contractat amb contracte d’obra i servei per a la categoria d’Ajudant d’Ofici Forestal.

La importància de la sentència rau en què obliga a crear les places d’aquesta categoria com a places fixes discontínues de plantilla de la Generalitat de Catalunya, i no com a places temporals dependents de subvencions o pressupost propi, com fins ara. Les contractacions de temporada d’incendis oscil·len entre 600 i 1.200, depenent de l’any. Es tracta, fins al moment, de la sentència que més places obliga a crear.

La sentència no és ferma i la Generalitat disposa de cinc dies per presentar recurs davant del Tribunal Suprem.

Aquesta demanda de conflicte col·lectiu ha estat defensada pel Gabinet Jurídic de la UGT de Catalunya. En aquest enllaç trobareu la sentència.