El TSJC reconeix la validesa del conveni col·lectiu de la sanitat concertada (SISCAT)

sanitat-portMetges de Catalunya havia impugnat el text, signat fa un any per la UGT de Catalunya, CCOO, SATSE i les tres patronals

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha desestimat en la seva totalitat la demanda de Metges de Catalunya –a la qual es van adherir CATAC-CTSC, FAPIC, SAE i USOC- per impugnar el Conveni de la Sanitat Concertada (SISCAT), i reconeix la plena legalitat del conveni, signat el passat 28 de maig de 2015 per la UGT de Catalunya, CCOO, SATSE i les tres patronals del sector.

El sindicat Metges de Catalunya demanava la nul·litat de tot el conveni. Entre d’altres, al·legava que s’havia vulnerat la seva llibertat sindical perquè no havia esta convocat a la reunió celebrada al mes de maig del 2015 per a la redacció de l’articulat. La sentència assenyala que aquest sindicat “tenia coneixement de la reunió i no va sol·licitar participar en ella perquè prèviament havia manifestat el seu rebuig a la proposta mediadora, de manera que no es pot afirmar que fos exclòs”.

Des de la UGT de Catalunya valorem molt positivament aquesta sentència, ja que avala la total vigència del conveni col·lectiu, que s’aplica des de fa un any i regula les condicions laborals de més de 50.000 treballadors i treballadores.

El nostre sindicat va signar el conveni perquè considera que recupera l’essència de l’extint conveni de la XHUP (Xarxa Hospitalària d’Utilització Pública) i inclou les nostres principals reivindicacions: l’àmbit d’aplicació engloba les actitivitats hospitalària (antiga XHUP), primària, sociosanitària i salut mental del sector concertat; i arrenca a la patronal el compromís de fer repercutir l’augment del 3,6% de les tarifes directament en les retribucions dels treballadors i les treballadores (equivalent a un increment del 5%)

L’aplicació del conveni és de l’1 de maig de 2015 al 31 de desembre de 2016.

Trobareu la sentència en aquest enllaç: