La bretxa salarial de gènere es gairebé tres punts més alta a les empreses amb baixa sindicalització

bretxa_empresa

bretxa_empresaEl 22 de febrer se celebra el Dia Europeu de la Igualtat Salarial entre Homes i Dones, i la UGT de Catalunya hem denunciat, un any més, la important bretxa salarial que pateixen les dones.

Una de les dades destacables de l’informe del nostre sindicat és que la mida de l’empresa és també determinant de les desigualtats salarials entre els homes i les dones que hi treballen. Així ho demostren les dades de 2014 per a Catalunya, que indiquen que la bretxa salarial entre dones i homes que treballen en empreses de dimensió reduïda (d’1 a 49  persones treballadores) és del 29,7%, és a dir, 3,7 punts per sobre de la mitjana del 26%.

El nivell més baix de sindicalització i la menor protecció de les persones treballadores a l’empresa petita és sense dubte un element que contribueix a la major desigualtat salarial. Les petites empreses moltes vegades no apliquen el conveni col·lectiu de referència o el personal que hi treballa té menys força negociadora. Aquest fet, que comportaria més discrecionalitat per part de l’empresa a l’hora d’atorgar condicions laborals i salarials als seus treballadors i treballadores, podria ser element clau en la generació de desigualtats creixents dins l’empresa.

Serveixen de res les eleccions sindicals i els sindicats? Aquí teniu una raó més que demostra la importància del nostre paper a les empreses i de la tasca dels delegats i delegades i comitès d’empresa.

En aquest enllaç trobareu l’informe “La bretxa salarial de gènere 2019″.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>