Volem comptar amb tu

La força del sindicat prové de la gent que en forma part i, molt especialment, dels nostres delegats i delegades a les empreses. Ells i elles són el centre de la nostra organització, la cara i la veu de la UGT de Catalunya als centres de treball. La seva tasca diària i el suport als companys i les companyes són exemple d’una gran responsabilitat i d’un important compromís amb els valors de la justícia, la igualtat i la solidaritat, i amb la defensa dels drets dels treballadors i les treballadores.

Ser delegat o delegada de la UGT de Catalunya significa portar el sindicalisme de classe als centres de treball. Només escollint representants sindicals els treballadors i les treballadores tenim interlocutors legalment reconeguts amb la direcció de l’empresa i disposem de les eines i la força suficient per proposar, millorar i negociar les nostres condicions laborals, i per fer front a les situacions de conflicte. Els delegats i les delegades, com a representants de la plantilla, tenen dret a hores sindicals per desenvolupar la seva feina, a formació sindical, a accés a la informació de l’empresa i a protecció per evitar possibles represàlies. I, sobretot, a l’acompanyament, el suport i l’assessorament de la nostra organització.

És justament ara quan el sindicalisme té més valor que mai. La crisi fa estralls entre la ciutadania, sobretot entre els col·lectius més febles. La dreta neoliberal fa servir la situació econòmica –provocada, principalment, pel sistema financer- com a excusa per aplicar duríssimes polítiques de retallades de serveis públics i d’eliminació de drets aconseguits després de dècades de lluita. I la patronal utilitza la crisi com a xantatge per esprémer els treballadors i les treballadores i precaritzar tot el possible les condicions laborals a les empreses. Com a element necessari en aquesta estratègia, els sindicats som víctimes d’un atac ferotge, perquè saben que només amb unitat i organització serem capaços de frenar i resistir aquesta ofensiva.

Per això hem de continuar lluitant i defensant-nos. Per això hem de ser millors i més forts. Per això necessitem que facis un pas endavant i et presentis com a candidat o candidata!