Elix Polymers castiga la plantilla

Font ACN: Elix Polymers al Polígon Sud de Tarragona. Imatge del 4 de juny de 2018

L’empresa Elix Polymers, del grup xinès Sinochem, aplica a 211 dels seus treballadors un ERTO per un període de cinc mesos, entre maig i setembre.

El període de consultes va finalitzar sense acord perquè el Comitè d’Empresa va considerar que les propostes inicials, per part de la Direcció de l’Empresa, generaven un tracte discriminatori dins de la plantilla, tant en matèria salarial com en les maneres d’afectació de l’ERTO.
D’altra banda, el Comitè d’Empresa qüestiona el criteri que l’empresa ha decidit per al tant per cent de suspensió en els departaments afectats i sense una clara justificació.
En definitiva, és un ERTO tan ben plantejat i justificat en el seu fons, que en la primera setmana d’aplicació l’empresa ha hagut de desafectar en una quantia important i ha propiciat la realització d’hores extraordinàries en el personal d’operacions.
En la nostra opinió, l’empresa castiga amb l’aplicació unilateral a la seva plantilla per negar-nos a negociar una flexibilitat a la carta. L’aplicació d’aquest ERTO considerem que és injust després d’uns mesos en els que la plantilla ha respost de manera exemplar a la crisi de la COVID-19, mantenint dia a dia la producció per a sectors essencials i no essencials.
Trenca així amb l’harmonia i clima de col·laboració que existia en el centre de treball, i malbarata l’esforç realitzat per tots els treballadors per al seu bon funcionament.
No entenem com des de la direcció d’Elix Polymers SL es valora tan poc els seus col·laboradors, essent aquests només instruments per aconseguir els seus objectius personals.