Els afiliats de la UGT a TMB-Autobusos aproven en assemblea la signatura del preacord

bus-tmbEl pacte d’eficàcia limitada possibilita el retorn de la nòmina retallada i la paga de Nadal

La secció sindical de la UGT de Catalunya, juntament amb els sindicats SIT i ACAT, va arribar la setmana passada a un preacord amb la direcció de TMB-Autobusos que obre la porta al retorn de les quantitats que l’empresa retallarà segons l’aplicació del RD 20/2012 del Govern Estatal (que se’ls aplica com si fossin empleats públics, tot i que no ho són, vulnerant així el seu dret a la negociació col·lectiva).

Aquest matí i aquesta tarda s’han celebrat sengles assemblees amb afiliats i afiliades del nostre sindicat, que han aprovat la signatura del preacord. Aquest permet recuperar les quantitats sostretes: part de la nòmina i la paga de Nadal. S’avançaran les pagues extra dels anys 2013 i 2014, i es preveu que al primer trimestre del 2015 es reguli la situació i es retorni la paga extra sostreta aquest 2012.

Aquest pacte d’eficàcia limitada s’aplicarà als afiliats i afiliades dels sindicats signants, el que suposa més del 50% de la plantilla, i es podran adherir altres treballadors.