Els afiliats i afiliades del SAP-UGT de Catalunya decidiran en un procés consultiu si el sindicat signa el preacord de condicions laborals

mossosAhir el Consell de la Policia del Cos de Mossos d’Esquadra va fer públic el text del preacord de condicions laborals que ha estat consensuat entre els representants del Departament d’Interior i el Sindicat Autònom de Policia (SAP – UGT de Catalunya). Aquesta proposta d’acord arriba després de tres anys de mobilitzacions sindicals i més d’un any de negociació, en el que ha estat el període de major conflictivitat laboral viscut al cos dels Mossos d’Esquadra.

Des del SAP – UGT de Catalunya considerem que aquest preacord recull reivindicacions històriques i importants novetats per al cos, com ara:

• L’eliminació de l’horari denominat “Q5M”, aplicat a les regions metropolitanes i que feia treballar als agents afectats una mitjana de nou jornades laborals l’any més que la resta del CME.
  • La compensació per treballar en dies festius assenyalats.
  • La implantació de majors garanties horàries i en la planificació de les jornades laborals.
  • La implantació d’un pla de carrera professional amb beneficis retributius i no retributius per a les Unitats de Seguretat Ciutadana.
  • La modificació del règim d’incompatibilitats professionals dels membres del cos.
  • Una compensació especial per prestació de servei en cap de setmana.
  • La creació de la Fundació dels Mossos d’Esquadra.
  • L’efectivitat de l’acord d’equiparació retributiva amb la resta de personal del Departament d’Interior quant hi hagi disponibilitat pressupostària.

Des del nostre sindicat considerem que les condicions laborals aconseguides després d’aquest procés de negociació constitueixen un important avançament i un punt d’inflexió en la recuperació dels drets laborals d’aquest col·lectiu professional.

Tanmateix, en un exercici d’innovació, transparència i democràcia sindical, el SAP – UGT de Catalunya durem a terme en els propers dies un procés consultiu entre els nostres 9.000 afiliats i afiliades, i només signarem aquest acord si l’afiliació així ho decideix.