Els agents rurals ja poden participar en la vigilancia d’infraccions urbanístiques

agents-rurals

Gràcies a la denúncia de la UGT de Catalunya se signa un nou conveni i la subdirectora ha cessat en el càrrec

En el mes d’octubre de 2013 la UGT de Catalunya va presentar una denúncia a l’Oficina Antifrau de Catalunya per un correu electrònic de la secretària general del Departament d’Agricultura que prohibia als agents rurals que denunciessin irregularitats urbanístiques.

Gràcies al ressò de la denúncia tant experts com la fiscalia consideraven aquesta ordre tant en el fons com en la forma com un autèntic escàndol. Aquesta setmana s’han produït els primers moviments al respecte, el cessament de la subdirectora d’Agents Rurals, i la firma d’un conveni per facilitar que els agents rurals participin en la vigilància d’infraccions urbanístiques.

Els treballadors públics estan al servei dels ciutadans i no al servei d’interessos particulars o polítics. Els directius no poden ordenar qualsevol caprici, tothom està sotmès a les normes i a la satisfacció d’interès general.

Des de la UGT de Catalunya denunciem quan faci falta, com hem pogut comprovar finalment els temes es poden reconduir. A més, posem a disposició de tothom un canal mitjançant la pàgina web, perquè qualsevol treballador posi en coneixement les irregularitats que detecti.

S’ha de tenir en compte que gràcies a la pèssima gestió pública, s’han perdut drets econòmics i socials (retallades salarials, FAS, tiquets menjadors, cobertura d’incapacitats, dies personals, canosos, etc..) i s’ha de recuperar tot!

La UGT de Catalunya continuarà treballant, com sempre, en defensa dels treballadors, i informant-vos puntualment de qualsevol mesura que adopti l’Administració. Estem a la vostra disposició, podeu consulta la nostra web (www.ugtgeneralitat.cat).