Els agents socials no admetran un maquillatge de l’actual FP

avuiEls agents socials que la setmana passada van signar un inèdit document conjunt demanant la reforma en profunditat de la formació professional es van reunir ahir amb representants del govern. Era la primera reunió sobre la futura FP dintre de la negociació del segon acord estratègic per a la competitivitat.

El punt principal que es va debatre van ser els anomenats centres integrals de FP, que han de fer tota la formació professional (per a estudiants, treballadors i aturats)

fp Tal com va avançar l'AVUI, la principal proposta del decàleg acordat entre els sindicats UGT i CCOO, a més de les patronals Foment, Pimec i Fepime, és la creació d'un organisme únic que coordini les competències de FP que ara estan repartides entre diversos departaments, bàsicament els de Treball i Indústria.

Els representants del govern van ajornar el debat sobre aquesta mesura, amb l'argument que l'organització de l'executiu correspon únicament a ells i no als agents socials.

Centres educatius
El punt principal que es va debatre ahir van ser els anomenats centres integrals de FP, que han de fer tota la formació professional (per a estudiants, treballadors i aturats).

El govern va argumentar que ja els té previstos amb el nom de "centres d'excel·lència". Els sindicats van dir que "cal parlar menys del nom i més de la cosa", i van reclamar que els agents socials participin en la planificació de l'oferta formativa.

{mxc}