Els autònoms immigrants augmenten la seva afiliació durant el mes de març

constructionworker-horizontal.jpg

La CTAC-UGT demana a les administracions públiques que fomentin l’autoocupació

Mentre durant els dos primers mesos de 2010 continuaven les males dades d’afiliació dels treballadors autònoms immigrants, març ha estat el primer mes de canvi, amb 1.075 actius més -195 dels quals a Catalunya- en el Règim de Treballadors Autònoms de la Seguretat Social.

La CTAC-UGT de Catalunya valora positivament aquest increment en l’afiliació de la RETA, alhora que destaca que, des de fa dos anys, és la primera vegada que els autònoms comunitaris augmenten també en afiliació, tot i que els extracomunitaris continuen sent els que més es decideixen a muntar un negoci. Són el 65% d’aquest increment d’afiliació i el 70% procedeixen de la Xina.

A Catalunya són més de 38.624 els immigrants que desenvolupen la seva activitat professional com autònoms a casa nostra. D’aquests, 17.778 són comunitaris i 20.846 són extracomunitaris. Catalunya continua liderant el treball autònom immigrat.

Per a la CTAC-UGT de Catalunya, aquestes dades demostren la capacitat emprenedora del col·lectiu. El nostre sindicat reclama que les administracions públiques que fomentin l’autoocupació.