Els Bombers de la Generalitat de Catalunya convoquen una manifestació contra el desballestament del cos

bombersEls sindicats del Cos de Bombers de la Generalitat han convocat demà dijous, 16 de gener, una manifestació contra el desballestament dels serveis públics essencials i la política de seguretat del Govern de la Generalitat. La protesta sortirà a les 11 hores de la seu de la Direcció General de Funció Pública (Plaça de Catalunya, 20) fins al Palau de la Generalitat.

Actualment la plantilla del Cos de Bombers està formada per 2.481 efectius i es preveu que el 2014 es veurà reduïda en 200 places, per jubilacions, segona activitat i excedències, però el Govern de la Generalitat no té prevista la incorporació de noves places fins al 2020.

Els dos últims mesos de l’any, el 80% dels parcs de Catalunya han estat per sota dels mínims establerts pel propi Departament d’Interior i, fins i tot, alguns han hagut de tancar, col·locant el cos en una situació de fallida i col·lapse estructural, minvant la resposta operativa i posant en risc la ciutadania i els propis bombers.

Les reunions mantingudes amb ajuntaments i grups parlamentaris, juntament amb les mesures de pressió, han aconseguit introduir en el debat parlamentari unes esmenes a la llei de pressupostos per tal de materialitzar durant el 2014 una convocatòria extraordinària de bombers professionals, la recuperació de l’ajut a les incapacitats temporals i el compromís de treballar per un servei públic essencial, professional i de qualitat.

L’objectiu de la manifestació de demà és recordar als grups parlamentaris que amb el seu vot favorable a aquestes esmenes el dia 23 de gener poden impedir un canvi de model i el desballestament del servei d’extincions, amb l’entrada d’interins, pèrdua de competències i externalització de serveis, antesala de la privatització.