Els bombers de Tarragona denuncien l’incompliment dels mínims de torn per manca de personal

Entre el 15 de juny i l’1 d’agost, hi ha hagut 12 dies que no s’ha cobert el mínim de 9 bombers, per a una població de 247.000 persones

El Parc de Tarragona fa pública la seva denúncia de l’incompliment reiterat dels mínims de torn per falta manifesta de personal. Aquesta denúncia, amb els comunicats corresponents, ha estat presentada el 10 d’agost en el servei territorial del Departament d’Interior, adreçada a la directora i al sotsdirector de la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments (DGPEIS) i al cap de Brigada de Tarragona, dels qui hem esperat alguna notícia durant aquest espai de temps (dues setmanes), que a data d’avui no s’ha produït.

Tanmateix el 10 d’agost es va donar entrada en el registre de l’Ajuntament de Tarragona -destinat a l’alcalde i amb còpia dirigida a tots els grups polítics representatius a la ciutat- un informe al·lusiu a aquestes greus mancances de personal, referides a aquests mínims de torn incomplerts i denunciats.

Aquest informe, juntament amb la denúncia i els comunicats corresponents, contextualitza una mica la nostra negativa a continuar fent hores extres estructurals i a perpetuar la manca urgent del personal mínim per atendre dignament les demandes que genera el nostre parc i la nostra zona, i ubica el començament d’aquestes accions col·lectives al voltant de la inacceptable actitud per part de la nostra direcció envers els greus fets d’Horta de Sant Joan l’estiu passat.

Així mateix a informe alertem del greu perill que pensem s’està generant molt sovint a Tarragona amb aquests descoberts i advertim dels despropòsits que estem patint amb una gestió que per assistir unes zones, deixa desateses greument unes altres, sense pal·liar decididament el problema capital de la greu manca de personal.

La gran majoria de bombers de Tarragona estem completament farts de mantenir amb la nostra voluntat, sempre fora de les nostres jornades laborals i sempre més enllà del que és raonable, un sistema que en última instància no està contribuint de cap manera ni al bé col·lectiu ni al progrés del nostre cos i que ni tan sols desperta el mínim respecte o reconeixement entre els nostres màxims comandaments. Continuarem en la lluita en aquest sentit cada cop més decididament.

Informe registrat a l’Ajuntament de Tarragona. 555.03 Kb