Els bombers exigeixen al govern que assumeixi responsabilitats pel cas Horta de St. Joan

bombers.jpg

Es manifestaran demà durant la inauguració del nou parc de bombers de Badalona, que consideren un “parc aparador” paradigma de la política d’Interior

Els sindicats representatius del cos de bombers de la Generalitat de Catalunya (UGT, CATAC i CCOO) secundaran la manifestació convocada per l’Assemblea Permanent del cos de bombers,  demà divendres, 7 de maig. Amb aquesta mobilització els bombers demanaran al president de la Generalitat, José Montilla, i al Conseller d’Interior, Joan Saura, que s’assumeixin responsabilitats per l’accident d’Horta de Santa Joan, i que es compleixin tant les mesures correctores derivades de la comissió parlamentària, com les que surtin del comitè de salut i seguretat laboral.

La manifestació tindrà lloc durant la inauguració del nou parc de bombers de Badalona. Arran dels fets d’Horta de Sant Joan, els bombers consideren que la principal línia de treball és i ha de ser la seguretat dels bombers, i no la imatge fictícia d’eficàcia en l’extinció que s’ha volgut i es vol donar.

Els bombers de la Generalitat es neguen a fer cap hora extra estructural que pugui emmascarar la perillosa manca de personal que pateix el col·lectiu i que posa en risc la nostra seguretat i la de Catalunya en general. No obstant, davant d’una  situació de risc, ja sigui foc forestal o qualsevol altre emergènciaels bombers acudiran de forma massiva (a la japonesa), com  un cos únic, a donar resposta i a protegir les vides i els béns de la nostra societat, perquè aquesta és precisament la seva raó de ser.

Un nou “Parc aparador”

Pels bombers, la inauguració del parc de Badalona, com la majoria dels nous parcs, és el paradigma de la política d’aparador del departament. Consideren que és un parc aparador” que s’ha fet sense tenir en compte les necessitats dels treballadors: es tracta d’un parc bonic i ostentós que ha costat prop de  2,5 milions d’euros, ubicat en un indret allunyat de les zones de risc com Sant Adrià-La Mina o Badalona Sud; amb unes instal·lacions com la “torre de pràctiques” que no respon a les necessitats dels bombers, i amb unes cotxeres i dependències petites per un dels parcs amb més sortides de Catalunya. Un parc, denuncien els bombers, sense perspectiva de futur.

La convocatòria de demà s’emmarca dins les mobilitzacions del cos de bombers per aconseguir que s’assumeixin responsabilitats,i en contra de la “incompetència, l’autoritarisme i el menyspreu” que té el departament d’Interior  per la dignitat i la seguretat dels Bombers de la Generalitat.

Manifestació Bombers de la Generalitat

DIA: divendres, 7 de maig de 2010
HORA: a les 9.30 hores
LLOC: Nou parc de bombers de Badalona (Carretera de Canyet s/n).