Els centres d’internament han patit una reducció per a formació ocupacional de fins al 100%

alzinaLa UGT de Catalunya denuncia el deteriorament de la formació ocupacional als Centres Penitenciaris i Centres Educatius de Justícia Juvenil de la Generalitat de Catalunya

Es manifest des de ja fa molt de temps la precarietat en què treballen els professionals monitors de Formació Ocupacional als centres de treball de Justícia, on han vist augmentat considerablement el nombre d’interns a qui han de formar. En aquest any de crisi la contenció pressupostària ha reduït el seu sou en un 5%, però molt més dràstica ha estat la reducció de la dotació per a material, imprescindible per a la formació d’oficis i que en molts casos arriba a ser del 100%. Afrontem l’obertura dels espais de taller i els nous cursos sense poder desenvolupar la seva activitat normalment.

Es incomprensible que, per exemple, en centres educatius d’internament de menors, on la formació és essencial per al futur dels interns, en el que portem d’any no s’hagi rebut cap tipus de material formatiu. Aquest ha estat reclamat pels sindicats a l’Administració -en concret, al Centre d’Iniciatives per a la Reinserció-, però se n’ha desentès o ens ha ignorat.

Ens veiem abocats a denunciar aquesta situació degut a què els professionals de la Formació Ocupacional es troben sense les eines, recursos i materials imprescindibles per poder complir l’encàrrec institucional de proporcionar als interns les eines i coneixements per a la seva futura rehabilitació i reinserció social. Encàrrec que no només gira al voltant de l’ofici que s’aprèn, sinó també aprendre a treballar en un entorn laboral mínimament real i normalitzat. S’està deteriorant una de les peces cabdals del sistema penitenciari, que vol tenir com a principal objectiu la rehabilitació i no el tancament sistemàtic.