Els comitès d’empresa de Nissan convoquen demà una assemblea per explicar la situació actual després de la manca d’entesa amb GWM

Exigim la implicació necessària al més alt nivell polític i que s’explorin i activin immediatament les diferents alternatives que hi havia damunt de la taula de reindustrialització

Els comitès d’empresa de Nissan convoquen per a demà, 26 de novembre, una assemblea de treballadors i treballadores a la fàbrica de Nissan Zona Franca per explicar la situació a què ens aboca la manca d’entesa amb GWM.

Ahir es va mantenir una reunió extraordinària de la mesa de reindustrialització en què se’ns ha informat del resultat de l’auditoria que GWM va fer de les plantes de Nissan la setmana passada. En aquests moments, GWM planteja una redimensió del seu negoci per a Europa, tot qüestionant la capacitat productiva de les plantes catalanes, l’estat actual dels actius, que haurien d’augmentar les inversions per actualitzar les plantes productives actuals, i sol·licitar un augment dels incentius per part de les administracions públiques.

Des de la comissió de reindustrialització s’està valorant el plantejament de GWM per a poder fer els passos necessaris per desencallar la situació. Per aquesta raó s’ha exigit la implicació necessària al més alt nivell polític per fer de mediador amb el màxim càrrec directiu de la companyia.

Davant aquesta situació, temem que la negociació no pugui reeixir. Per aquesta raó, la representació dels treballadors no esperem una decisió final per part seva i hem sol·licitat que s’explorin i activin immediatament les diferents alternatives que hi havia damunt de la taula de reindustrialització.

L’1 de desembre hi ha convocada una reunió oficial de la mesa de reindustrialització on exigirem que s’aclareixi i es concreti els projectes actualment prioritaris i, en funció d’això, es decidirà si continuem amb l’actual negociació o canviem d’escenari.