Els conductors de passarel·les de la T1 de l’aeroport del Prat faran vaga

La UGT de Catalunya ha guanyat per majoria absoluta les eleccions sindicals celebrades a Groundforce, la primera companyia de handling de l’aeroport de Barcelona.
El nostre sindicat ha ampliat la seva majoria, passant de 8 a 9 delegats al comitè d’empresa, que queda conformat de la següent manera: 9 delegats de la UGT de Catalunya, 4 de CCOO, 3 de CGT i 1 de CHESA.
L’operadora de handling té una plantilla d’uns 700 treballadors i ofereix els seus serveis a aerolínies com Vueling, Iberia, Air Europa, Air Nostrum, British Airways o Air France.
Davant l’anunci de què Ryanair deixarà d’operar el proper 30 d’octubre a l’Aeroport de Reus, des de la UGT de Catalunya demanem al govern de la Generalitat que, juntament amb la resta d’Administracions Territorials implicades, s’assegui a dialogar urgentment amb la companyia aèria Ryanair per tal de garantir la permanència d’aquesta al territori. La desaparició de Ryanair a Reus significaria la pèrdua d’un gran nombre de llocs de treball a les nostres comarques, tant de treballadors de la pròpia companyia com de treballadors i treballadores indirectes dels diferents sectors que donen servei (neteja, hostaleria, turisme, etc).
L’actual model aeroportuari a les comarques catalanes (fora d’El Prat), basat en vols de baix cost als aeroports de Girona i Reus, es podria veure greument afectat si el principal operador abandona aquests aeroports en detriment del de Barcelona-El Prat. L’impacte econòmic que això pot signifcar per a les Comarques de Tarragona, en una època de greu crisi, tindrà un impacte incalculable que el Govern de la Generalitat no pot permetre si no vol abocar aquestes comarques a una situació encara més delicada i preocupant de la que ja es troben.
Des de la UGT de Catalunya també volem instar a Ryanair que deixi d’amenaçar constantment amb deixar d’operar als diversos aeroports catalans per tal de veure augmentats els seus beneficis i que valori els esforços que està fent la Generalitat de Catalunya i les institucions tarragonines per tal de mantenir la supervivència de l’Aeroport de Reus. Així mateix, també demanem que es tinguin en compte els esforços que fan els treballadors i treballadores per garantir un servei de qualitat.
Treballar per la diversificació de companyies que operen a l’Aeroport de Reus, ha de ser una prioritat de les institucions implicades (AENA, Diputació de Tarragona, Ajuntaments i Generalitat de Catalunya), als quals emplacem a posar-se a treballar d’immediat per no veure’ns abocats en un futur en situacions similars.

aeroport-girona

Els dies 12, 15 i 26 d’Agost i el 2 de Setembre

El Comitè d’Empresa de Sistemas, Soluciones y Servicios Aeroportuarios UTE 33, conductors de passarel·les (fingers) a la T1 de l’Aeroport del Prat, ha convocat quatre jornades de vaga de 24 hores per als dies 12, 15 i 26 d’agost, i per al 2 de setembre.

Aquesta decisió arriba davant la manca de voluntat de la direcció de l’empresa a arribar a un acord que permeti desencallar el conflicte col·lectiu que fa mesos que dura, i que gira en torn als següents eixos:

• Incompliment dels acords pactats i signats per ambdues parts davant la Inspecció de Treball.
  • Incompliment de l’article 64 de l’Estatut dels Treballadors.
  • Incompliments dels descansos entre jornades laborals, i dels descansos dins de la pròpia jornada laboral dels treballadors i les treballadores.
  • Incompliments en matèria de seguretat i salut laboral i prevenció de riscos laborals.
  • Manca de reconeixement de les categories professionals dels treballadors i treballadores,i canvis continuats en l’organització i sistema de treball.
  • Coaccions i amenaces contínues als treballadors i les treballadores de companyia, exercint amb excès de zel l’acció sancionadora.

El Comitè d’Empresa ha sol·licitat la mediació laboral per a poder resoldre aquest conflicte.