Els delegats sindicals d’Endesa es tanquen a la seu de la companyia a BCN

endesa1Contra l’actitud intransigent d’ENDESA en la negociació del conveni col•lectiu

Un centenar de delegats i delegades sindicals d’Endesa s’han tancat aquest migdia a la seu de l’empresa a Barcelona (Avinguda Vilanova, 2-10) com a mesura de protesta davant l’actitud intransigent que està mantenint ENDESA en la negociació del conveni col•lectiu, que es va iniciar el setembre de 2012 sense que, a data d’avui, s’hagin produït avanços significatius. Els delegats romandran tancats a la seu d’ENDESA fins a demà al migdia. A les 7:30 hores, tindrà lloc una assemblea amb els treballadors i les treballadores per explicar la situació de les negociacions i les properes accions i mesures de pressió.

Les seccions sindicals de la UGT i CCOO denuncien que ENDESA pretén desregular totalment les condicions de treball, retallant tots els drets laborals i socials aconseguits, emparant-se en la reforma laboral aprovada pel Govern i amb el suport de la patronal.

També denuncia que està sotmetent els seus treballadors i treballadores a un xantatge permanent, amb l’excusa de la crisi econòmica que afecta el país, però obviant que la situació actual d’ENDESA és la d’una empresa rendible, que l’any 2012 va declarar més de 2.000 milions de beneficis.

Davant d’aquesta nova agressió als drets dels treballadors i treballadores, la resposta de CCOO i UGT, com a sindicats majoritaris, pretén ser contundent per afrontar les retallades dissenyades des de  Brussel•les, amb la connivència d’un Govern que ha demostrat una vegada més que està al servei dels interessos del capital, i no de la classe treballadora i de la ciutadania.