Els ERO augmenten a totes les comarques gironines, especialmente a la Selva i el Gironès

unemployment

Des de l’any 2007, el nombre d’expedients de regulació d’ocupació s’ha multiplicat per 6, passant de 60 a 376

Aquest matí, la UGT Comarques Gironines ha presentat un informe que analitza l’evolució dels expedients de regulació d’ocupació (ERO) presentats entre els anys 2007 i 2011.

Segons l’informe, els ERO a les comarques gironines no han deixat de créixer des de l’any 2007: s’han multiplicat per 6 i han passat de 60 a 376. En relació al 2010, els expedients han augmentat un 9% i el nombre de persones afectades s’ha incrementat un 61,3%. Quant a sectors, augmenten considerablement els ERO als serveis, i pel que fa al territori destaquen les comarques de la Selva i el Gironès, tot i que els augmenten en totes respecte a l’any anterior. A la majoria dels expedients (84,8%) s’arriba a acord i de promig els ERO de suspensió tenen una afectació de 213 dies.

Davant la destrucció d’ocupació a la nostra demarcació, des de la UGT Comarques Gironines reclamem una aposta clara del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat pel seguiment de les contractacions i les relacions laborals en les empreses on s’autoritzen els ERO. Tanmateix demanem un seguiment de les persones afectades per expedients de rescissió pel que fa a la seva reinserció laboral, amb polítiques actives, formació i, sobretot, itineraris personalitzats convenientment.

Icona de fitxer Anàlisi dels EROs a les Comarques Gironines. Anys 2007-2011