Els examinadors de trànsit exigeixen que la DGT els pagui la pujada del complement específic que els deu des de fa 10 anys

OPERACIÓN ESPECIAL DE TRÁFICOEl col•lectiu inicia demà 20 dies de vaga entre juny i juliol per reclamar aquest complement i contra les precàries condicions de treball que pateixen

Demà divendres, 2 de juny, s’inicia la primera de les 20 jornades de vaga que la UGT de Catalunya ha convocat en el col·lectiu d’examinadors de Trànsit. Les aturades seguiran els dies 19, 20, 21, 26, 27 i 28 de juny, i 3, 4, 5, 10, 11, 12, 17, 18, 19, 24, 25, 26 i 31 de juliol. A Catalunya hi ha 112 examinadors i examinadores que realitzen 13 exàmens cadascun cada dia. Això suposa que cada dia de vaga s’anul•laran 1.456 proves, que poden arribar, en 20 dies de vaga, a un total de 29.120 a Catalunya.

El col·lectiu reivindica una pujada del complement específic que es va acordar entre la DGT i els sindicats ara fa deu anys. La majoria dels col·lectius de la plantilla de la DGT van veure augmentat el seu complement, però no així els examinadors i les examinadores.

En aquests deu anys, el col·lectiu ha mostrat sobradament la seva bona voluntat, creient les eternes promeses de pagament d’aquest complement i intentant minimitzar al màxim els efectes negatius que les mobilitzacions poden tenir sobre els examinands. Amb aquesta bona voluntat, fins i tot es va acabar desconvocant una sèrie d’aturades l’any 2015, a l’espera que hi hagués diners per poder donar resposta a aquest greuge.

Ara, deu anys més tard i amb les arques de la DGT plenes, tal com confirmen els seus dirigents, els examinadors de Trànsit han decidit dir prou a aquesta injustícia i exigir el pagament d’aquest complement mitjançant diverses jornades de vaga. Encara més quan en una reunió mantinguda amb els representants dels treballadors aquest 2017, el director general de la DGT, Gregorio Serrano, va reconèixer que hi ha recursos suficients per pagar el complement compromès, però que no hi ha cap voluntat política per a fer-ho.

Així mateix, el col·lectiu denuncia:

•              Les condicions laborals i econòmiques deplorables que pateix el col•lectiu, que no reconeixen la important tasca que desenvolupen per la seguretat vial de tota la ciutadania. Cal destacar que les càrregues de treball a Catalunya són superiors a la resta de l’Estat.

•              Aquests treballadors i treballadores realitzen la seva feina en zones que no disposen de les mínimes condicions de treball regulades en la normativa de prevenció de riscos laborals ni als protocols de seguretat i violència laboral de la pròpia DGT.

•              El col•lectiu a Catalunya pateix discriminacions de conciliació laboral respecte a d’altres col•lectius de la pròpia DGT. En aquest sentit es troba la no compensació de la jornada laboral en horari d’estiu, de manera que es deuen quantitats a aquest col•lectiu de 2014, 2015 i 2016.