Els examinadors de Trànsit tornen a la vaga dilluns, dimarts i dimecres per reclamar la pujada del complement específic que la DGT els deu des de fa 10 anys

OPERACIÓN ESPECIAL DE TRÁFICO

Després que ahir dijous tingués lloc una nova reunió a la Delegació Provincial de Trànsit de Barcelona i la DGT es negués de nou a fer efectiu del complement específic que deu des de fa 10 anys, els examinadors i les examinadores de Trànsit prosseguiran amb la convocatòria de vaga prevista per a la setmana que ve. Les aturades de 24 hores tindran lloc dilluns 19, dimarts 20 i dimecres 21 de juny.

El col·lectiu reivindica una pujada del complement específic que es va acordar entre la DGT i els sindicats ara fa deu anys. La majoria dels col·lectius de la plantilla de la DGT van veure augmentat el seu complement, però no així els examinadors i les examinadores.

En aquests deu anys, el col·lectiu ha mostrat sobradament la seva bona voluntat, creient les eternes promeses de pagament d’aquest complement i intentant minimitzar al màxim els efectes negatius que les mobilitzacions poden tenir sobre els examinands. Amb aquesta bona voluntat, fins i tot es va acabar desconvocant una sèrie d’aturades l’any 2015, a l’espera que hi hagués diners per poder donar resposta a aquest greuge.

Ara, deu anys més tard i amb les arques de la DGT plenes, tal com confirmen els seus dirigents, els examinadors de Trànsit han decidit dir prou a aquesta injustícia i exigir el pagament d’aquest complement mitjançant diverses jornades de vaga. Encara més quan en una reunió mantinguda amb els representants dels treballadors aquest 2017, el director general de la DGT, Gregorio Serrano, va reconèixer que hi ha recursos suficients per pagar el complement compromès, però que no hi ha cap voluntat política per a fer-ho.

Així mateix, el col·lectiu denuncia:

• Les condicions laborals i econòmiques deplorables que pateix el col·lectiu, que no reconeixen la important tasca que desenvolupen per la seguretat vial de tota la ciutadania. Cal destacar que les càrregues de treball a Catalunya són superiors a la resta de l’Estat.
  • Aquests treballadors i treballadores realitzen la seva feina en zones que no disposen de les mínimes condicions de treball regulades en la normativa de prevenció de riscos laborals ni als protocols de seguretat i violència laboral de la pròpia DGT.
  • El col·lectiu a Catalunya pateix discriminacions de conciliació laboral respecte a d’altres col·lectius de la pròpia DGT. En aquest sentit es troba la no compensació de la jornada laboral en horari d’estiu, de manera que es deuen quantitats a aquest col·lectiu de 2014, 2015 i 2016.

Les aturades seguiran els dies 26, 27 i 28 de juny, i 3, 4, 5, 10, 11, 12, 17, 18, 19, 24, 25, 26 i 31 de juliol. A Catalunya hi ha 112 examinadors i examinadores que realitzen 13 exàmens cadascun cada dia. Això suposa que cada dia de vaga s’anul·laran 1.456 proves, que poden arribar, en 20 dies de vaga, a un total de 29.120 a Catalunya.