Els grups parlamentaris catalans al Congrés donen suport a la plantilla de l’aeroport del Prat contra l’augment tarifari de l’aparcament

elpratCiU, PSC, ICV-EUiA i ERC s’han reunit avui amb representants de la UGT i CCOO de Catalunya. El PP no ha assistit a la reunió

Aquest matí en una reunió a la seu de la UGT de Catalunya amb els representants sindicals de CCOO i la UGT a l’Aeroport del Prat i amb les direccions nacionals d’ambdós sindicats, tots els grups parlamentaris catalans al Congrés dels Diputats –excepte el Partit Popular, que no ha assistit- han donat suport a les reivindicacions contra la pujada abusiva de tarifes i el sistema discriminatori en l’aparcament del recinte que s’aplica als 14.000 empleats i empleades de l’aeroport que no són personal d’AENA.

Amb l’abonament quinzenal o mensual de l’aparcament no es permet la utilització per dia de treball, quan hi ha milers de treballadors i treballadores que tan sols ho fan dos o tres cops per setmana i d’altres a temps parcial (menys de quatre hores al dia), moltes d’elles dones, amb el mateix cost mensual que per una persona a temps complert (37 euros).

A la reunió han assistit Lourdes Ciuró (CiU), Román Ruíz (PSC), Joan Mena (ICV-EUiA) i Joan Tardà (ERC), que han mostrat la voluntat conjunta d’iniciar accions parlamentàries i demanar reunions amb la Direcció General d’AENA i el Ministeri de Foment per tal d’obrir una via de negociació amb els agents socials, el que fins ara no ha estat possible amb la Direcció de l’Aeroport de Barcelona.