Els joves de la UGT de Catalunya ‘es planten’ contra l’atur i la precarietat juvenil i contra Eurovegas

PLANTADAAquest matí membres de l’Avalot i de la UGT de Catalunya han fet una bicicletada des de la seu del sindicat a Cornellà fins al Parc Agrari del Baix Llobregat, on s’han “plantat” simbòlicament contra la precarietat laboral i contra Eurovegas.

Fotografia de Bertran Cazorla (ACN)

PER QUÈ ENS HEM ‘PLANTAT’?

• Per a reivindicar i fer patent la importància de mantenir el parc agrari i la nostra pagesia, així com d’un model que fomenti el comerç de proximitat entre productor i consumidor sense intermediaris especulatius, tot promovent la sobirania alimentària.
  • Perquè rebutgem el projecte promogut pel magnat Adelson tal i com se’ns planteja, perquè suposaria una vulneració total dels drets adquirits per la classe treballadora i perquè no podem permetre’ns un model especulatiu i corrupte. Reivindiquem doncs, un model productiu basat en la recerca i el desenvolupament a través de llocs de treball estables i de qualitat.
  • Per denunciar que els joves no som “vegetals”; ens demanen que ens formem, que siguem els millors, que tinguem autonomia, que siguem el futur, i quan arribem al mercat laboral només trobem precarietat, subocupació, temporalitat, salaris baixos i ATUR.
  • Perquè considerem que  les retallades dels governs no fan més que agreujar la situació de crisi en detriment dels més desafavorits, i cobreixen els interessos i luxes dels qui més tenen. Demanem recursos suficients per a Catalunya per fer front a les polítiques socials i la inversió pública necessària per garantir la recuperació econòmica i els drets de la ciutadania.
  • Per una Europa social que prioritzi el benestar de les persones per damunt dels interessos del mercat. Demanem una banca nacional, exigim responsabilitats als directius dels bancs, demanem l’aplicació de la “taxa Tobin” per les transaccions financeres i rebutgem l’ AMNISTIA FISCAL del govern estatal.