Els joves d’UGT es disfressen per denunciar la precarietat laboral

Una desena de membres d’Avalot, la branca juvenil de la UGT de Catalunya, s’han disfressat aquest dimarts de "clips de Playmobil" i s’han plantat davant d’una Oficina de Treball de la Generalitat (OTG) a Barcelona per denunciar que els joves són simples "ninots" per al mercat laboral. Els joves, abillats amb cascos i caretes d’aquests populars ninots, s’han posat a la cua de l’OTG del carrer Sepúlveda davant l’estranya mirada dels transeünts i aturats que s’han desplaçat fins a l’oficina de treball.

Amb aquesta acció, que s’emmarca en la campanya "Amb l’aigua al coll", els sindicalistes han volgut posar en evidència la precarietat que pateixen els joves al mercat de treball, del qual entren i surten "segons que interessa" a les empreses. El col·lectiu, a més, té una taxa de temporalitat del 90% i una taxa d’atur del 38%.

Apostar pel servei públic d’ocupació
El portaveu d’Avalot, Chakir el Homrani, ha demanat a la Generalitat que aposti fermament pel servei públic d’ocupació, perquè serveixi realment per inserir els joves al mercat laboral. Actualment, segons UGT, només l’1,3% dels joves troba feina a través del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), que dirigeix Joan Josep Belbel.

"Cal dignificar el SOC", ha dit El Homrani, que ha lamentat les "poques esperances" que ofereix avui dia aquest servei a la gent que busca feina.{mxc}