Els membres del consell social de la UGT voten en contra del pressupost 2013 de la UPC

Presenten una reducció del 10,4%, bàsicament retallades laborals molt lesives per al PAS i per al personal docent

La UGT de Catalunya ha expressat el seu desacord sobre com s’ha convocat el Consell Social d’avui de la Universitat Politècnica de Catalunya, que ha suposat un canvi de lloc a darrera hora sense haver informat abans als seus membres i ha demanat que s’ajornés la convocatòria davant la negativa de la Presidència a admetre-ho.

La UGT de Catalunya ha votat en contra del balanç del 2012, que presenta un dèficit de 11 milions d’euros, ja que en cap dels òrgans de control en què intervé el nostre sindicat s’havia informat de la generació d’aquest extraordinari dèficit, la qual cosa indica una greu falta de transparència per part de la direcció de la UPC.

El nostre sindicat també ha votat en contra dels pressupostos per al 2013 perquè -amb la premissa que no poden ser deficitaris i a més han d’absorbir el dèficit del 2012- es presenten amb una retallada del 10,4%, que surt bàsicament de retallades laborals molt lesives per al personal d’administració i serveis (PAS) i per al personal docent:

• Reducció de plantilla de 90 PAS interins.
  • 250 places de PDI associat (en els dos darrers anys ja s’han acomiadat més de 400 professors associats).
  • Ajornament del 50% de les percepcions per a les persones acollides al Pla de Jubilació incentivada del PDI. Mesura il·legal amb la normativa vigent.

La UGT de Catalunya denuncia que s’està aplicant una retallada pressupostària sense haver informat prèviament les parts afectades, sense diàleg, que s’estan adoptant mesures d’esquenes a la plantilla, amb opacitat i enganyant els representants sindicals als diferents òrgans de representativitat, deixant la negociació per quan les decisions ja estiguin preses.

No podem  acceptar un pla de viabilitat imposat pel Govern de la Generalitat sense haver fet abans un pla de reestructuració que impliqui altres mesures més enllà dels acomiadaments massius de treballadors i treballadores.

A més, denunciem que el Consell de Govern i el Consell Social tenen caducats els seus mandats i que el passat 20 de febrer es van celebrar les eleccions a Claustre, però com que els resultats no van agradar gens al rector, encara no ha convocat el nou claustre.