Els mestres de la privada demanen una reducció de les hores lectives

lamalla.png Els principals sindicats de l’ensenyament privat –CCOO, FETE-UGT i USOC– es concentraran demà davant la Federació Catalana de Centres d’Ensenyament (FCCE), la patronal dels centres privats, per reclamar el desbloqueig del conveni col·lectiu. Els docents del sector privat demanen també una reducció de les hores lectives i un augment salarial del 5,2%.

La reducció de les hores lectives reclamada pels sindicats -sis hores a Secundària i dues a Primària- no significa una reducció de la jornada laboral, sinó de les hores destinades a classe, puntualitza Alícia Mir, secretària d’ensenyament privat de FETE-UGT. Els professors del sector privat volen així equiparar-se als seus col·legues de la pública destinant més hores a la preparació de les lliçons.

L’enfrontament pel conveni col·lectiu arribarà aquest dimecres al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). Els sindicats reclamaran a la patronal que no ho divideixi entre centres reglats i no reglats, entre ells acadèmies i escoles d’idiomes. Segons els representants sindicals, les patronals "estan incomplint els acords que ells mateixos van signar en el Pacte Nacional de l’Educació" i que establien una "homologació" entre els centres concertats i els públics.

Les organitzacions sindicals no descarten iniciar una vaga si no es resol la negociació del conveni, paralitzada des de fa un any. La concentració de demà se celebrarà davant la seu de la FCCE al carrer Diputació de Barcelona.
{mxc}