Els Mossos d’Esquadra patrullen en autobús a Lleida i Sabadell

SAP – UGT de Catalunya denuncia que els agents efectuen el servei habitual en transport públic per la mancança de vehicles

Durant l’any passat es va reduir el parc mòbil del CME en més del 25%, i la partida destinada a combustible en un 40%

SAP – UGT de Catalunya ha denunciat de manera reiterada que les retallades imposades per l’actual Govern de la Generalitat en matèria de seguretat ciutadana són absolutament irracionals i posen en risc de fractura social el nostre país.

Sense voler generar alarmisme entre la ciutadania, el nostre sindicat ha de denunciar que hem constatat que en diverses ciutats del territori, com Lleida i Sabadell, el propi Cos està facilitant als membres de les Unitats de Seguretat Ciutadana – els efectius que es dediquen habitualment a patrullar de manera preventiva–targes de transport públic (autobús) per poder desplaçar-se i fer el seu servei habitual, davant de la manca de vehicles policials logotipats.

Igualment, s’ha constatat que de manera habitual els agents no poden sortir a patrullar en parelles per no haver vehicles patrulles per a les dotacions de les comissaries (tot i la mancança generalitzada de personal) i es veuen obligats a fer-ho en grups de sis agents en furgonetes logotipades o en grups de quatre agents en vehicles de paisà.

SAP – UGT de Catalunya vol deixar palès que durant l’any passat s’han reduït els vehicles del parc mòbil del Cos de Mossos d’Esquadra en més del 25%, i que molts del que resten de servei estan aturats per estar espatllats i no disposar-se de diners per fer front a la reparació.

Tanmateix, en els anteriors pressupostos de la Generalitat la partida destinada a combustible es va reduir un 40% i ja s’ha fet l’anunci públic que els d’enguany seran encara més restrictius.

Enfront d’aquesta situació, des del SAP – UGT de Catalunya reiterem la manifestació feta a la Mesa General de la Funció Pública que totes les retallades impulsades pel Govern de la Generalitat s’orienten exclusivament a la retallada de la qualitat dels serveis públics a la ciutadania, sense voler negociar la retallada en altres partides pressupostàries, com són la rebaixa dels sous dels alts càrrecs de l’Administració a un màxim de 5.000 euros mensuals (“l’Administració VIP”), la reducció en despeses sumptuàries i protocol•làries o en campanyes institucionals, el que suposaria un estalvi equivalent al que teòricament s’aconseguirà amb aquestes retallades.

Reiterem que la conseqüència a curt termini d’aquestes decisions polítiques és la pèrdua del dret a la seguretat pública per part de la immensa majoria de la ciutadania i la implantació d’un model on exclusivament mantindran aquest dret les persones benestants que es puguin pagar un servei de seguretat privada.