Els Mossos destinats al Pirineu Occidental han de fer 300km. per fer-se la revisió mèdica anual

mossos1.jpg
El SAP-UGT denuncia que els funcionaris d’altres departaments realitzen les revisions mèdiques al lloc de treball

El sindicat majoritari al cos dels Mossos d’Esquadra, SAP-UGT, denuncia públicament el  greuge comparatiu que un any més patiran els agents destinats a la Regió Policial del Pirineu Occidental respecte el programa de revisions mèdiques anuals i voluntàries a les quals tenen dret tots els treballadors i les treballadores del cos.

Un any més,i seguint amb la política de la Generalitat de Catalunya “A la feina cap risc”, el Departament d’Interior pretén que els mossos i les mosses que vulguin conèixer el seu estat de salut i que estiguin destinats a les comarques del Pirineu Occidental, com Vielha, Pont de Suert, Sort, Tremp, La Seu d’Urgell o Puigcerdà, es desplacin amb els seus vehicles particulars fins els centres mèdics dels Serveis Centrals, localitzats a la ciutat de Lleida.

La nostra organització sindical denuncia que aquests agents han de fer més de 300 quilòmetres amb els seus vehicles particulars, un extrem que suposa un greuge comparatiu respecte funcionaris d’altres departaments, pels quals la mateixa mútua es desplaça al seu lloc de treball amb unitats mòbils per poder realitzar les revisions mèdiques oportunes.

El nostre sindicat ha demanat al Departament d’Interior mitjançant diversos escrits que es descentralitzin els servies mèdics i se’ls acosti a la realitat del territori català. La nostra organització sindical coneix perfectament que els contractes amb les mútues de treball contemplen la possibilitat de fer les revisions mèdiques al lloc de treball i per aquest motiu es pregunta per quina raó el cos dels Mossos han de posar per aquest motiu en perill la seva salut a la carretera.

Per aquest motiu, el SAP-UGT reclama a tots els companys del cos que no posin més en risc la seva salut i els insta a realitzar un acte d’insubmissió a les revisions mèdiques anuals mentre se solventi aquesta situació.