Els representants sindicals de les centrals d’Ascó i Vandellòs es reuneixen demà amb la direcció per tractar les reivindicacions dels treballadors d’empreses auxiliars

ascoEls més de 1.300 treballadors d’empreses subcontractades exigeixen garanties en la subrogació i les condicions laborals

Els representants sindicals de les empreses auxiliars de les centrals nuclears d’Ascó i Vandellòs han demanat una reunió amb la Direcció de l’Associació Nuclear Ascó Vandellòs (ANAV), gestora de les centrals, per tal de tractar les reivindicacions dels treballadors d’aquestes empreses col·laboradores, que demanen garantir el manteniment dels llocs de treball i unes condicions laborals dignes al llarg de la seva participació en els diferents contractes.

La reunió tindrà lloc demà dimarts, 23 de maig, a la tarda a Tarragona, i per part de la UGT hi participaran representants dels comitès d’empresa de les centrals d’Ascó i Vandellòs (tant de les pròpies centrals com de les empreses subcontractades) i de la Federació d’Indústria (FICA) de la UGT de Catalunya, de Tarragona i de Terres de l’Ebre.

Amb motiu de la reunió, els sindicats de les empreses auxiliars han deixat en suspens les mobilitzacions que duen a terme des de mitjans del mes de febrer. Els resultats de la trobada es traslladaran a les assemblees de treballadors i treballadores de les empreses auxiliars, que hauran de decidir si continuen amb les mobilitzacions previstes (divendres 26 de maig i 2 de juny) i que podrien culminar amb una vaga de treballadors contractistes la setmana del 5 a l’11 de juny.

Actualment les dues centrals nuclears tenen subcontractades una trentena d’empreses amb més de 1.300 treballadors, per sobre de la plantilla pròpia d’ANAV (un miler d’empleats). Els serveis externalitzats són molt diversos, des del manteniment industrial i elèctric fins a l’enginyeria, passant per la neteja industrial i de locals.

Des de la UGT exigim un acord amb les empreses auxiliars, com ja succeeix a d’altres centrals de l’Estat, per garantir l’aplicació del conveni col·lectiu de referència de cada sector, la formació adequada dels treballadors i la prevenció de riscos laborals, la no contractació d’empreses multiserveis i la subrogació de les plantilles.

El nostre sindicat ja s’ha reunit amb el director general de Relacions Laborals de la Generalitat per traslladar la nostra preocupació pel clima laboral actual a les centrals nuclears i pels problemes a l’hora de subrogar els treballadors. Sobre aquesta qüestió, també hem informat la Inspecció de Treball, per tal que faci seguiment d’aquests processos i vetlli perquè no tinguin afectació en les condicions laborals i de seguretat dels treballadors.