Els representants sindicals es tanquen al departament d’ensenyament després de la reunió de la mesa

aula-amplio2

La Generalitat ha anunciat aquest matí que tirarà endavant sense cap negociació la retallada sobre l’escola pública i les condicions laborals dels seus treballadors i treballadores

En la Mesa Sectorial d’avui, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat ha mantingut les seves propostes en relació a la retallada de la despesa de l’escola pública fins al punt que la negociació s’ha donat per tancada atès el caràcter purament informatiu de la reunió.

Des de la Federació d’Ensenyament de la UGT de Catalunya volem denunciar que l’Administració no ha facilitat als agents socials els criteris amb què s’han confeccionat les plantilles per al proper curs (de fet, ha anunciat que es tiraran endavant sense cap tipus de negociació), així com l’incompliment del Govern de la Generalitat que, en paraules del seu president, va descartar que s’haguessin de produir retallades en l’ensenyament públic.

Res més lluny de la realitat: la retallada recau sobre l’escola pública i sobre les condicions laborals dels seus treballadors i treballadores i dóna continuïtat a una situació que ve de lluny i que augmenta més, si això encara és possible, el malestar del professorat, que es veu abocat a la confrontació amb els responsables polítics del Departament d’Ensenyament.

Davant l’actitud intransigent del Departament, els representants sindicals han iniciat un tancament a les instal·lacions de Via Augusta i han emès el comunicat conjunt que tot seguit reproduïm:

Les organitzacions USTEC-STEs, CCOO, ASPEPC·SPS i FETE – UGT de Catalunya, representants del personal docent a la Mesa Sectorial, manifestem que no hi ha hagut cap procés de negociació real sinó una imposició per part del Departament d’Ensenyament d’unes mesures que empitjoren les condicions de treball del professorat, no garanteixen la continuïtat de les plantilles actuals, provocaran la supressió de llocs de treball i, en conseqüència, desplaçaments forçosos de professorat i suposaran un greu deteriorament de la qualitat de l’ensenyament públic.

Les organitzacions sindicals emplacem al Departament a negociar seriosament i en base al principi jurídic de la “bona fe” per a buscar les fórmules que possibilitin una millora de la qualitat de l’ensenyament públic i permetin abordar el fracàs escolar amb els recursos adients necessaris.

En cas contrari, les organitzacions sindicals manifestem la nostra voluntat de convocar mobilitzacions i, en aquest sentit, emplacem ja el professorat a la manifestació contra les retallades als serveis públics que tindrà lloc el 14 de maig a les 11 hores a la Plaça de Catalunya de Barcelona.